Het VESA-dieet

4.1 Achtergronden: regel 1, regel 2, regel 3, regel 4 en 5
4.2 Week 1: dag A, dag B
4.3 Week 2 en verder
4.4 De VESA soep, de basissoep, de VESA-soep, variaties, voorbeelden

4.1 Achtergronden

Als je al wat vaker een dieet gevolgd hebt, ken je de meeste hier beschreven uitgangspunten waarschijnlijk al: ik beschouw dit als vitale informatie die je moet kennen om zelfstandig effectief af te kunnen vallen.

Misschien herken je zo dadelijk al het een en ander. Het VESA-dieet is namelijk een echt mengelmoesdieet: een beetje van dit (Montignac) en een beetje van dat (Een leven lang fit), een beetje zus (het koolsoep dieet) en een beetje zo (... en dat ben je zelf).

In het kort zijn er maar vijf regels waar je je aan hebt te houden:

1. voorafgaand aan iedere maaltijd neem je VESA-soep
2. je eet steeds OF koolhydraten OF eiwitten/vetten OF fruit (geen bananen)
3. je houdt voldoende tijd tussen de maaltijden
4. je eet in principe geen tussendoortjes
5. je mag geen suiker

 

Zoals je ziet, worden de verschillende voedingsgroepen gescheiden gehouden. Daarnaast mag je geen suiker en geen bananen. Koffie en thee (zonder suiker of melk) zijn onbeperkt toegestaan. Alcohol wordt afgeraden, maar als dat moeilijk voor je is, beperk het dan tot een enkel glaasje rode wijn bij het tussendoortje 's avonds.

Verder zijn er geen beperkingen, zolang je maar goed oplet WANNEER je WAT eet!


Door naar 4.1 Achtergronden: regel 1.

 

 

  1. Voorwoord
  2. Inleiding
  3. Overzicht van het dieet
  4. Het VESA-dieet
  5. Belangrijk om te weten
  6. Tips & tricks
  7. Recepten
  8. That's all folks!


Zoeken met Google

Aangepast zoeken


Kontakt - Privacy reglement